Trin 1 |
Del 1 |
Del 2 |
Emne |
A |
1) Huskeliste |
2) Postkort |
Sygehuset/Kanotur |
Det vurderes, om prøvedeltageren 1) kan udforme en liste, der er relevant i forhold til den
stillede opgave. 2) kan skrive en kort, personlig tekst, så den er brugbar
(adressat og afsender), forståelig og udtryk for et relevant indhold i forhold til opgaven. |
|||
Trin 2 |
Del 1 |
Del 2 |
Emne |
A
B |
1) Punktopstilling
2) Punktopstilling |
2)
Skriv et brev om en oplevelse i naturen |
Stranden, fødselsdag, begivenhed, der
gjorde indtryk. |
Det vurderes, om prøvedeltageren 1)
kan udforme en tekst med elementer i en logisk rækkefølge i punktform eller
som sammenhængende tekst. 2) kan skrive en sammenhængende tekst, så indholdet er
forståeligt. Tekstens indhold skal være relevant i forhold til den
stillede opgave. Det kan f.eks. vurderes, om teksten har: -
en overskrift/titel -
en indledning og en afslutning -
fokus for sin beretning. |
|||
Trin 3 |
Del 1 |
Del 2 |
Emne |
A B |
1) Ansøgningsskema |
2) a) Klagebrev b) Indlæg i
personaleblad |
Parkeringsforhold, boligforhold |
Det
kan f.eks. vurderes, om teksten har:
|
|||
Trin 4 |
Del 1 |
Del 2 |
Emne |
|
1) Opstille eller beskrive diagram* |
2) Fagligt indlæg |
Forfatterskab, arbejdsmiljø, økonomi,
økologi |
Det
vurderes, om prøvedeltageren 1) kan
skrive en forklarende tekst til figuren, som viser det centrale i
problemstillingen eller udforme en figur, en tabel eller et skema. 2)
kan skrive et fagligt indlæg,
så det er forståeligt.
*Tidslinje, graf, mm. |